hovtramp

häst och hundliv

Kråkan gästbloggar!

Kategori: Gold Dust Queen

Hej alla hovtramp´s läsare!

Det är jag, Kråkan, som sitter vid tangenterna idag. Inte så lätt när man har stora "händer" som mig, men det går! :) Ja, jag har smygtittat i Lillmattes blogg då och då så jag förstår att ni redan vet allt och lite till om mig men jag tänkte ändå köra en liten snabb presentation av mig själv. Jag kallas för Kråkan, men är döpt det smäckra namnet Gold Dust Queen. Men min Stor- och Lillmatte tycker det är för långt att säga, så då blev det Kråkan istället. Jag är född i Norge och har även bott i Värmland ett tag hos en travtränare. Där trivdes jag inge vidare för alla var jättestressade och det är verkligen inte min grejj. Så de gjorde sig av med mig och en till häst så vi fick flytta till Dalarna. Och där har jag blivit kvar hos Stor- och Lillmatte och jag trivs superbra! :) Jag är lite grinig ibland men jag är ju tjej och vill gääärna ha min egen vilja igenom. Så när det inte är om jag vill blir jag lite sur. Men mina mattar tycker jag är finast och vackrast i världen i alla fall, det säger dom hela tiden. Fast det visste jag ju redan, att jag är snyggast alltså. Å alla pojkar vill ha mig, gnägg! :D

Idag var jag och Lillmatte iväg till ridbanan vid ridklubben. Jag segade mig lite och stannade några gånger för att se om hon ändrade sig och vela springa runt i skogen med mig istället. Men hon gjorde inte det så vi hamnade på banan tillslut i alla fall. Först var jag lite stel och hård i munnen, matte ska väl inte ha det hur lätt som helst tänkte jag... Gnägg-gnägg! Vi övade på galoppen vilket var roligt för då fick jag ju springa på lite, gjorde även den där konstiga övningen när man ska korsa benen och springa på snedden. Jag vet att matte blir himla nöjd med mig när jag gör rätt så ibland springer jag och korsar benen fast hon inte säger att jag ska göra det. Men det brukar inte bli någon hitt, tydligen måste jag vänta på hennes kommando... SUCK! I slutet av ridpasset kände jag mig riktigt mjuk och fin. Matte blev jätteglad och hon vill knappt sluta för hon tyckte jag var så fin och duktig. Efteråt gav hon mig en stor kram och sa att jag var finast och bäst i hela världen. Som om jag inte visste det redan?!
Men nu ska jag tugga lite mera hö och vila lite, det var himlans vad jobbigt det kunde vara att blogga.

Hoppas alla har en trevlig kväll, både mattar, hussar och hästar! Jag vill även passa på att hälsa till min kompis Buffalo som jag lekte med i sommras!
Hejsvejs&gnäggis!


Lillmatte & jag påväg mot dagens träning. Jag gör en ful min! ;)

Jag är gullig :]]

Matte ville ta ett kort på träden och hösten, eller vad hon nu sa...? Så det fick hon väl göra!
Kommentera inlägget här: