hovtramp

häst och hundliv

Hopptävling Stiernhööksgymnasiet

Kategori: Gold Dust Queen

Nöjd med dagens tävling! :)

Klass I - 80cm CR

Framåt och glad, kom lite knasigt på några hinder och hade korsgalopp i mellanåt men det fixade hon till snabbt. Hoppade runt banan som om hon aldrig gjort annat! Superduktig! Så felfri - ROSETT!

Klass II - (80)-90 cm Två faser

Hoppade grundomgången jättebra, sen blev jag så taggad och glad att vi för första gången någonsin kommit till omhoppning att jag tappade koncentrationen och glömde rida lite. Så vi fick två stopp på ett hinder som i grunden hoppades från andra hållet. Så Kråkan tyckte jag var korkad som skulle hoppa hindret från "felhåll". Haha, men hon tog sig över och hoppade resten av banan med ett nerslag. Men det gjorde inte så mycket. Nu har jag testat de där och vet nu hur jag ska göra nästa gång. Ha lite mera is i magen helt enkelt! :)
Men roligt vare och nu taggar vi vidare för hopptävling i Leksand om 2½ vecka! :)




Kommentera inlägget här: