hovtramp

häst och hundliv

Ny vecka!

Kategori: Gold Dust Queen

Hej!
 
Ny vecka, betyder nya möjligheter!
Denna vecka taggar jag och Kråkan inför hopptävlingen i Bjursås på torsdag. 85 - och 95 cm är klasserna vi är anmälda till. Min otroligt snälla ridlärare ställde upp och hade en hoppträning för bara mig och Kråkan i fredags bara för att vi missade den i helgen pga att jag fick lov att jobba. Så vi förberedde oss så bra vi kunde inför tävlingen. Vi fick hoppa "titt"-hinder med vattenmattor, grind och "mur i plast" som man trär över en bom så liknar hindret en riktig mur. Hindrenas utseende brydde sig Kråkan inte alls i men hon var inte på sitt bästa humör utan slog bakut bra många gånger innan hon lugnade ner sig. Men hon var snäll och hoppade trotts sitt humör!
 
Nu ska jag åka ut till sommarbetet och ta hand om min lilla flicka och se till så hon inte blir uppkäkad av alla dessa mördarmyggor som har kommit efter sommarens blöta väder. På schemat idag så står det trickträning och släpper henne kanske en stund på ridbanan efteråt så hon får springa av sig lite. :)
 
Har just precis anmält oss till en dressyrtävling i slutet av augusti som Falu Ryttarsällskap anordnar. Ska bli skoj! :)
 
 
 
Kommentera inlägget här: