hovtramp

häst och hundliv

Ridtravardressyr Insjön 120517

Kategori: Gold Dust Queen

Igår var vi på ridtravardressyren i Insjön! Superkul! :]

På framridningen kändes Kråkan lite lam till en början men peppade igång lite mer när det började att dra ihop sig.

L:D3

Åh, vad klockrent den ritten kändes! Jag gick in med en tanke i huvudet och det var att VI var BÄST och Kråkan var SNYGGAST på plats! Och ego-tänket gick hem för vi knep första placeringen i den klassen! Var så himla nöjd med Kråkans insatts! Och glad att jag orkat hålla huvudet kallt och hann tänkta och planera när jag red. Det blev bra flyt och Kråkans "kärringstopp" som hon kan göra ibland i övergångarna mellan trav ner till skritt, fanns inte! :) Så Kråkan fick springa sitt första ärevarv med sig själv i täten! HÄRLIGT!

L:C1

Det blev en ganska lång väntan tills vi fick starta i andra klassen och då hade Kråkan ballat ur lite. Hon var tokbrunstig och ja, hon ville inge mer. Så jag red så försiktigt jag kunde genom programmet eftersom hela hon blev ett russin om jag la på skänklarna. Ni kommer se om ni tittar på videon att hon går emot och inte lyssnar. Speciellt när vi ska göra mellantraven, då går hon upp i några galoppsteg istället och i galoppen hoppar hon nästan jämnfota för allt är så jobbigt. I höger galopp kan hon sen inte hålla sig nå mer och måste bara slänga ut bakbenen rätt ut i luften. Haha. Kunde inte göra annat än att skratta där jag satt. Vet ju att det inte går att göra så mycket åt hennes humör. Det är bara att hänga på! Men vi red igenom hela programmet och vi fick RÄTT galopp i båda varven! Åh, så glad jag blev! Ett STORT steg i rätt riktning! Vi kom fyra - precis utanför placering. 
Så man kan ju sammanfatta dagen genom att säga att jag är mer än NÖJD! :D 











Dagens fångst! 


 
Kommentera inlägget här: