hovtramp

häst och hundliv

02.25

Kategori: my life every day

Jaha, har ni gjort något kul denna fredag? Eller ja, det är ju lördag nu, hihi!
Jag startade min dag med lite sömn efter att ha kört runt på marcus som tappat bilnyckeln på jobbet och inte kunde komma hem sent på torsdag kväll. :d Sen vare bara att upp och jobba ihop några timmar på Örjesbogården. Alltid lika kul! :) Efter jobbet tog jag mig en sväng förbi farmor som jag inte tittat in hos på jätte länge... Så som vanligt blev jag kvar där i flera timmar och pratade med henne! :) Jag kan lova er att jag har världens bästa farmor! Kanonbra att prata med om allt mellan himmel och jord! :D På kvällen var det dags för dressyrlektion och min ridlärare har verkligen tagit våra träningar till en helt annan nivå nu när tävlingssäsongen är över. Shit, vad vi fick slita, mest var det jag som var för seg med mina ben och armar så det blev fel. Stackars Kråkan var dyngsur i svett, (jag å i och för sig) efter att lektionen var slut. Vi övade på förvänd galopp, och övningen var egentligen ganska simpel men det är svårt när man aldrig provat på förut. Men det är bara att öva på. Tror både jag och mamma hade tid så vi kunde åka till ridhuset på torsdag nästa vecka och träna lite själva. Och sen blir det självklart en lektion till. Tränatränaträna!
 
Nu är det mitt i natten och jag har precis kommit hem från erik där marcus mfl sitter och dricker lite. Jag tog Bojan på en nattpromenix och gick förbi där en stund. Trevligt! Men nu är jag trött och ska sova långt in på denna dag! Tjoflöjt! :)
 
Imorgon är det hoppträning! :D
 
Kommentera inlägget här: