hovtramp

häst och hundliv

Äntligen internet!

Kategori: my life every day

Yeees! Nu fungerar äntligen vårat internet i lägenheten! :)))) Nu ska jag komma igång med bloggen igen. Känns skönt! :) Så vad har hänt sen sist?
 
Jag har fyllt 20! :) & firade påsk i fäbon.
I vanlig ordning så firade vi påsk vid Spjersbodarna med Marcus släkt och vänner. Vi hade superkul, kan ju har haft med att göra att man var berusad mesta dels av tiden men jag vet inte? :s haha.
 En av kvällarna med härliga människor och rolig musik. Lånade filmklippet av Jon, tack :)
Hundkurs med Bojan.
Lilla Bojan är sååå duktig och gör sitt bästa varje gång på hundkuren nu för tiden. Det är som om poletten har ramlat ner. Jag är jättenöjd med henne. I maj, tror jag det var, så ska vi gå en dagskurs om utställning! :) Eftersom Bojan snart ska sopa banan med andra jämthundar på´utställnings-banorna. hehe.
Träning och tävling med Kråkan.
Tränar för fullt med Kråkan just nu eftersom tävlingssäsongen har dragit igång på allvar nu! :) I söndags startade vi årets första dressyrtävling på Falu RK (L:C1). Och vi kom på åttonde plats av 16. Helt otroligt! :) Kråkan var superfin och med lite fin slipning så kommer det bli ännu bättre. Så det var roligt att vi slog så många fina "riktiga" ridhästar. Tyvärr så krånglade mammas kamera så hela programet vart inte filmat men jag kanske lägger upp den endå.
 Igår hade min snälla ridlärare en extra hoppträning för mig eftersom jag missade helgens pga av dressyren. Så nu är vi taggade inför Åsebo på lördag! 90 + 100 cm skall hoppas! :)
Jobb&annat.
Åååå. Det går segt på jobbfronten just nu :( Kommer bli en fattiglapp... Tur jag har en karl som kan försörja mig ;) haha. Har ringt till bemaningcentret idag och bett om att få lägga mig tillgänglig inom barnomsorgen också. Och personen jag pratade med sa att de var stort behov just där så jag hoppas på MÅNGA bokningar. Får se hur det blir... Nu ska jag ta hand om hushållssysslorna här hemma. Bojan släpper päls som en galning så det körs flitigt med damsugaren här hemma kan jag lova.
puss!
 
Kommentera inlägget här: