hovtramp

häst och hundliv

Full fart!

Kategori: Läsvärt !

Äntligen fredag, vilket i och för sig inte betyder ledighet som det gör för många andra. Är något avis... Men har man valt att ha häst, så får man bita i det sura äpplet att aldrig vara helt ledig.

Dagen idag har varit helt okej, körde på rakan med skolhästen Remmen tillsammans med Maria och Gurran. Det var skojj förutom att jag gjorde det gigantiska misstaget att öppna munnen lite och fick hur mycket grus i halsen som helst. Det var bara att svälja innan jag spydde! x) Så nu har jag ett helt grustag som ska ut genom rumpan. Ser framemot det! Väl hemma i Falun stack jag iväg till stallet och red ut på Dexter i skogen och sedan blev det en promendad med Kråkan. Vi ska ju faktiskt tävla imorgon! :]]] Å då finns det inget annat än ÖVER! taggataggatagga!  

Nu har jag skurat på alla saker ännu en gång. Känns så jobbigt att alla förberedelser med putsning, packning och borstning av häst tar en massa timmar medans det roliga inne på banan tar max 1 min. Men aja. x)
Önska mig lycka till! :)



Dexter efter ridturen :)


Skogshästen Kråkan ;)

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: