hovtramp

häst och hundliv

Falu RS/Svedens PK 120824

Kategori: Gold Dust Queen

Är supernöjd med dagens tävling!
 
Eftersom det regnat så mycket så blev tävlingen flyttad till ridhuset i sista sekund. Skönt! Då slapp jag oroa mig för vattenpölarna! :) Framridningen gick bra, hon lyssnade fint och tog rätt galopp hela tiden! När vi kom in i ridhuset blev hon väldigt tittig på dressyrstaketen som stod längs kortsidorna. Det brukar ju inte stå där i vanliga fall, tänkte Kråkan och ville helst gå så långt bort hon kunde från de elaka staketet. Så hon blev lite spänd och tappade takt när hon var i närheten av kortsidorna. Sen kunde hon inte riktigt hålla sig ifrån att backa bakåt några steg i halten. Men jag visste redan att det var en av momenten som måste tränas mer på. Annars gick det superbra och jag blev nöjd med min egen och Kråkans insats. Att hon ska ta fel galopp behöver jag i stort sett inte oroa mig för något mer! Så duktiga vi har varit på att träna! :) Dessutom kom vi faktiskt inte sist den här gången heller. Delad näst sista plats, men vaddå? Det var ju inte det som var det viktiga. Vi tog en egen seger genom att slå procenten vi fick senast vi tävlade mot "ridhästarna".  :D
 
BILDER&VIDEO
 
 
Kommentera inlägget här: