hovtramp

häst och hundliv

vi rör på oss!

Kategori: Läsvärt !

Ni är säkert nyfikna på vad jag har att berätta? :)
Jo, det är så att jag, mamma och Kråkan har tagit det stora steget och beslutat oss från att flytta från Stall Krokfors som varit vårat hem i fyra års tid. Det är med sorg i hjärtat som jag ska lämna den plats jag upplevt så mycket vid. Och så många nya människor man lärt känna! Men det är dags nu att prova på andra saker. Förändring är ju bra eller hur? Vi har hittat en ny stallplats på ett ställe som heter Lönnemossa. Hästarna står i en ladugård eftersom stället är en bondgård med kor och får. Korna har nu fått en egen lösdrift så kor och hästar delar inte boende längre. Så det är skönt att Kråkan inte kommer lukta kossa, inte jag heller för den delen... Hihi. Min ridlärare Anna flyttade dit i början av sommaren och har tjatat på oss sen dess att vi också ska flytta dit, så nu kommer vi! :) Dom har en egen ridbana oxå, vilket är kanon eftersom jag vill träna mycket! :) Så allting är väldigt spännande och förväntans fullt! Men det dröjer några veckor innan flyttlasset går eftersom vi har en månads uppsägningstid. Men då hinner vi ta farväl av Kroken ordentligt!
 

haha, Kråkan, jag och Kroken! ;)
   
Kommentera inlägget här: