hovtramp

häst och hundliv

haloj!

Kategori: my life every day

Hej allihopa!
Var ett tag sen sist! :) Och vad har hänt?
 
Stockholm Horse Show
I helgen var åkte jag och Marcus ner till Stockholm mellan lördag och söndag för att titta på Stockholm Horse Show! Tåget tog sig hela vägen utan försening fast det var fullt med snö ute! Imponerande! :) Vi blev sedan lurade på en del pengar av en girig taxichaufför... Taskigt.... Men vi tog oss både till hotellet och till Globen utan att tappa bort oss. Showerna var superbra och både jag och Marcus var nöjda! :) Fick dock inte shoppa loss på mässan för det var alldeles för mycket folk! Helt sjukt! Så det var lite tråkigt! Men annars var helgen kanon! Det var skönt att komma bort en sväng!
 
 
Kråkan
I fredags när jag tänkte åkte till ridhuset för att träna dressyr så hade Kråkan fått ett sår ovanför framknät och blödde lite. Antagligen har hon blivit sparkad. Sedan dess har hon varit tjock i knäet men inge öm eller halt. I måndags skrittade vi ut en sväng och igår var vi ute och provade trava lite. Hon är lika pigg och glad som vanligt men vill inte rida för hårt innan svullnaden gått ner ordentligt. I morse när jag var till stallet hade svullnaden  vandrat ner lite i benen så jag gick bara en promenad och satte sedan på ett par lindor. Får se hur det ser ut ikväll igen! Trååååkigt när det finns så mycket snö att galoppera runt i!!!! Men hon blir nog snart bra! :)
Vinter
Jaa, ingen har väl missat att det har blivit vinter med maaasssa snööö! :) Wie, tycker om vintern jättemycket! Bara man klär på sig ordentligt så är ju faktiskt inte kylan något bekymmer! :)
 
pUss!
 
Kommentera inlägget här: