hovtramp

häst och hundliv

åsebo rs.

Kategori: Gold Dust Queen, my life every day

Inte alls min och Kråkans dag idag :/ Hon var superfin och lugn på framridningen och hoppade alla hinder utan att tveka på framhoppningen. Men när vi kom in på tävlingsbanan vart hon spänd som en fjäder och vi tappade helt komunikationen med varandra. Och det är ju ganska självklart att det  blir väldigt svårt att rida då. hittade ingen takt eller rytm alls och alla hinder med nå små mini plank i var suuuper farliga helt plötsligt. Så vi vägrade ut oss på hinder nummer 4, gjorde omstart och kom runt med "bara" två stopp. Usch, super ledsen och besviken. Så jag strök mig från 100 cm. Kändes taskigt mot både mitt och hennes självförtroende att försöka plåga oss egenom en klass till. Bryta ihop och komma igen. Nästa gång blir om två veckor i Insjön. Då har utesäsongen börjat och Kråkan brukar gå bättre utomhus så nu sattsar vi på det :)
Om mamma är snäll och lägger ut några fina bilder på facebook från idag så kan jag visa er här sen :) videon är nog inget att se :d
 
Nu ska jag äta lite och ikväll ska jag iväg på vårfest i bystugan. Nykter och lugn då jag börjar jobba halv sju imorgonbitti! hojt! :)
 
Kommentera inlägget här: