hovtramp

häst och hundliv

SOL!

Kategori: my life every day

jag har legat på latsidan med att blogga ett tag nu... hehe. Kör väl ett stort inlägg som vanligt. Göteborg Hade de toppen bra i fyra dagar med Evelina i Göteborg. Super impnerad av alla fiiiina hästar och duktiga ryttare. Coolast var när Roffe intog banan. Taket på Scandinavium lyfte varje gång av alla applåder. ;) Märktes tydligt vem som var favorit. En riktig kanon helg och jag gick nog upp flera hundra kilo på all hotellfrukost jag proppade i mig ;) haha. Tavk Evve för en toppen helg! <3 POLIS Vem kunde tro att jag skulle ta mig hela vägen till polisutb. på första försöket???! Helt jäkla sjukt! Jag har nog ännu inte riktigt fattat att det är sant. Är så otroligt stolt över mig själv. Det här är nog faktist det största som hänt i mitt liv någonsin. Så om tre år får ni se upp! :)))) Bojan Förra veckan på hundkursen fick vi gå våran första hela rallylydnads bana. Och vi klara det faktiskt riktigt bra. Någon liten miss här å var men överlag så tyckte jag vi var godkända. Duktig Bojan. Här om dagen var vi och lekte i hundrastgården vid Tisken. De va skoj tyckte Bojis och blev så glad att hon missade att det fanns staket och sprang rakt in i det och blev ganska platt om nosen. haha. Igår var vi ner till sjön så hon fick ta årets första dopp. Härligt. ;) Kråkan Förra veckan var Kråkan till sin osteopat Cindy och blev genom kollad. Lite stel i baken men ej låst och nacken såg mjuk och fin ut. På lördagen var det lång dag för Kråkan. På förmiddagen var vi iväg på Ulla-Carin träning. Hon har något som kallas Säker-häst och det går ut på att man tränar på det sättet som man tränar polishästar. Vi fick rida över ballonger, under plastband och de hästar som var riktigt modiga fick rida på paraply. Fast Kråkan tyckte det var livsfarligt så vi nöjde oss med att titta på de. haha. Sen på kvällen var det dags för hoppträning vilket gick galant. På söndagen var det dags för hopptävling i Insjön. Kråkan var sjukt taggad och pigg. Å snygg i sin nya outfit. :) Men de "konstiga" hindrena ställde till de lite. I 90 klassen så vart de ett stopp på ett hinder med en grind i. Den åt tydligen hästar? Vi tog oss över på andra försöket och sen gick de undan kan jag lova. Bromsade hela tiden men det hjälpte inte, fick hålla i mig å styra istället. haha. I 100 cm klassen fanns en mur och en kombination med som det vart ett stopp på var, men klarade grinden galant. Sen rev vi ett hinder och fick lite tidsfel. Kråkan var super taggad och glad hela dagen så de var bara dom där hindrena som hon blir lite osäker på och måste titta på innan hon hoppar som ställde till de. Nu taggar vi inför Leksand sista helgen i maj :) VÅR & SOL Äntligen har våren hittat hit. Har stekt ute på våran balkong hela förmiddagen. Skönt! Ikväll ska jag åka och rida på Kråkan och sen blir det nattjobb på herrhagsgården. Imorgon ska Kråkan få nya skor och sen ska vi åka till strömsholm och kika hur hennes sadlar ligger. heeej dåååå,
Kommentera inlägget här: